PortalViP
5 info@portalvip.pl 
URODA
OPINIE FINANSE CAFE NEWS

Zarządzanie cenami czyli pricing.


Teoretycznie możemy wyróżnić trzy podstawowe strategie zarządzania cenami: pasywny, reaktywny i proaktywny.

1 Pasywny – cena nabycia towaru plus marża –  Zdaniem specjalistów od polityk cenowych jest to najprostszy sposób na ustalenie ceny ale niestety najgorszy , gdyż w minimalnym stopniu uwzględnia oczekiwania rynku, czyli klienta . Przeważnie skutkiem stosowania tej polityki są wysokie ceny na trudnych rynkach (mało sprzedajemy, więc musimy mieć dużą marżę) oraz za niskie ceny na rynkach łatwych (dużo sprzedajemy, więc możemy mieć małą marżę), a przecież powinno być odwrotnie.
1 Reaktywny jest trochę lepszy, gdyż uwzględnia oczekiwania rynku, czyli naszego klienta. Zwykle po przeprowadzeniu prostych badań rynkowych ustala się poziom cen jaki rynek jest w stanie zaakceptować. Niestety, ten rodzaj jest jednak niewiele lepszy od poprzedniego, gdyż zadawala się tym co rynek tu i teraz nam oferuje bez zadbania o to co mógłby zaoferować, gdybyśmy poświęcili temu więcej uwagi. Skutkiem takiej polityki cenowej są najczęściej zbyt niskie ceny, a więc i zbyt niskie marże.
1 Proaktywny polega na aktywnym budowaniu wartości naszego produktu w świadomości klienta oraz na podziale rynku na segmenty różniące się wrażliwością na cenę. Jest to sposób skomplikowany, ale daje doskonałe efekty biznesowe…

Wiele zależy od tego co sprzedajemy, inaczej należy ustalić ceny usług ogólnie niedostępnych a zupełnie inaczej ceny towarów powszechnie kupowanych w każdym sklepie i sklepiku. W każdym z tych przypadków możemy zarabiać aczkolwiek  marże na tych produktach będą zupełnie inne…

M.P.

Więcej na: Five Consulting - http://five24.pl

Żródło: www.moznainaczej.com.pl/Download/...i.../Ksztaltowanie_polityki_cenowej_tekst.pdf 





CAFE NEWS
URODA
OPINIE
FINANSE
FACEBOOK



www.marketingvip.pl